Nisam vam ispričao kako sam postao kreativni direktor?
Istovario sam i utovario više od 1 000 šlepera. Pakovao sam stvari za holandsku firmu koja seli ambasade po svetu. Dobra lova. Ali i hiljade tona prenetih kutija sa nameštajam, knjigama, klavirima, tanjirima... Deset godina mi je trebalo da saznam da ne želim da budem paker. Ali to je bio dobar početak u biranju zanimanja. Znati šta ne želiš.
O strasti. Pratio sam oglase u novinama. Naleteo sam na kopiju konkursa iz 1905. godine. Tražili su se članovi tima za neku ekspediciju. Test je imao samo jedan zadatak: koliko dugo su mogli da izdrže bez vazduha. Primljeni su samo oni koji su se – onesvestili. U dnu, potpis: reklamna agencija traži nove ljude. Naravno, javio sam se. Kao i još njih hiljadu. Uradio sam testove. I umalo se nisam onesvestio kad sam prošao.
O znanju. Zaposlio sam se kao kreativac. Dobio sam deset puta nižu platu od one „diplomatske”. Ali to je bio posao za mene. U roku od šest meseci, stigao sam do kabineta predsednika kompanije. I plata je porasla. Ali šta da se nauči tamo gde neznalica dođe do vrha za pola godine? Dao sam otkaz. I otišao u pravu agenciju. Rekao sam da hoću da učim. Naravno, opet sam se vratio na deset puta nižu platu.
O disciplini. Paralelno sa poslom u advertajzingu, pisao sam romane. Radio sam od 9h do 17h, spavao od 19h do 23h, onda pisao do 4h, opet spavao do 8h, pa na posao. I tako svakog dana. Godinama. Inspiracija ne dolazi sama. Ide pod ruku sa disciplinovanim radom.
O zajedničkom uspehu. Kad sam došao u Mercator S, prva dva meseca sam držao torbu u ormaru. Spreman da se spakujem i odem kud me noge nose. Zato što sam video kamione na parkingu. Šalim se. Ostao sam. Ne šalim se.
Stvar je jednostavna. Delimo iste vrednosti. Stari Grci su smatrali da se čitav svet sastoji od četiri elementa: vode, zemlje, vatre i vazduha. Tako nekako shvatam naše četiri vrednosti. Voda izvire, teče, širi se i kruži. Kao i ZNANJE. Zato se valjda i kaže, more znanja. Zemlja je stabilna i jaka. I traži DISCIPLINU. Nema leba bez motike. Da bi iz nje nikla najlepša stvar na svetu – život. Vatra gori i sija. Kao sunce, koje pokreće na razvoj i rast. Kao STRAST. Vazduh je nebo. A nebo je granica. Granica su zvezde. A zvezde predstavljaju, zna se, USPEH. Svojim neprekidnim kretanjem ZAJEDNIČKI čine kosmos beskonačnim...
Elem, kako sam postao kreativni direktor u našoj kompaniji? Jednostavno. Niko to pre mene nije bio. O tome se u životu radi. Da budemo ono što niko drugi nije. Ne verujete? I to je jednostavno. Niko drugi ne može biti vi, sem vas. To je život.
Zato, budimo to što jesmo. Sledimo naše vrednosti. Niko drugi ne može biti kao mi.
Slavoljub Stanković
Kreativni direktor u kompaniji Mercator-S